Ons duurzaamheidstraject

Deze planeet is een gedeeld rijkdom en een gedeelde verantwoordelijkheid. Bij OtterBox hebben we concrete stappen genomen om onze impact te verminderen en onze processen en zorg voor de planeet te verbeteren. Niet omdat we moesten, maar omdat het het juiste is.

Onze toewijding

Als onderdeel van onze toewijding aan de samenleving, onze mensen en de planeet maken we gebruik van EcoVadis, een wereldwijde standaard op het gebied van duurzaamheidsbeoordelingen van bedrijven, om onze prestaties te beoordelen en te begrijpen waar we kunnen verbeteren en wereldwijd een grotere impact kunnen hebben.

EcoVadis

De EcoVadis-beoordeling omvat 21 duurzaamheidscriteria verspreid over vier kernthema's: milieu, arbeids- en mensenrechten, ethiek en duurzame inkoop.

In onze laatste beoordeling, die in februari 2024 werd afgerond, hebben we een "Committed"-badge gekregen die onze vooruitgang en toewijding aantoont bij het bevorderen van onze duurzaamheidsinspanningen in het hele bedrijf.

Intern

Onze eerste inspanningen richtten zich op het gebied waar we de meeste controle over hebben: onze interne acties. Na een uitgebreide, interne audit van onze praktijken hebben we afval geïdentificeerd en geëlimineerd, van de pauzeruimte tot het pakhuis en de boardroom. In 2024 hebben we in onze hele organisatie grote stappen gezet om onze impact te verkleinen. 90% van het afval van ons belangrijkste distributiecentrum kwam bijvoorbeeld niet op de stortplaats terecht. Het distributiecentrum richt zich ook op algehele afvalvermindering en van 2023 tot 2024 verminderde de faciliteit de totale hoeveelheid afval dat op de vuilnisbelt terecht kwam met 54%.

in house

We hebben ook actie ondernomen om onze voetafdruk op het gebied van afval van batterijen, afgedankte elektrisch en elektronisch apparaten (AEEA) en verpakking binnen onze regio's te minimaliseren in overeenstemming met het milieubeleid van de EU. Otter Products draagt bij aan verschillende recyclingnalevingsprogramma's en we verbeteren constant onze uitgebreide verantwoordelijkheid voor producenten. [Meer informatie over de samenwerking binnen onze nalevingsprogramma's vindt u hier].

Een andere mijlpaal in de duurzaamheidsreis van Otter Products is het beter benchmarken en berekenen van onze energie-, water-, afval- en broeikasgasemissiegegevens om inzicht te krijgen in onze vooruitgang van jaar tot jaar. 

In de producten

We verdienden onze reputatie door het bouwen van betrouwbare telefoon- en tabletaccessoires die lang meegaan en tegen een stootje kunnen; zonder in de prullenbak te belanden. Tegenwoordig bevatten onze populairste smartphone-ontwerpen meer dan 40% gerecycled materiaal.

 4.6 million pounds of recycled content

We zijn er trots op dat bepaalde producten een Environmental Claim Validation for Recycled Content hebben gekregen van UL, een van de meest gerespecteerde externe test- en validatie-instanties. Producten met het UL-keurmerk voor milieuclaims ondergaan routinecontroles en strenge tests om te bewijzen dat ze gerecycled materiaal bevatten, wat onze klanten nog meer gemoedsrust geeft.

reduce pollution

We schatten dat we tegen het einde van 2024 meer dan 6,1 miljoen kilo gerecycled materiaal hebben hergebruikt sinds 2021.

virgin plastic processing

Er zijn veel manier om onze impact te beperken en we moesten een keuze maken: gaan we voor compostering en kiezen we de recyclingsroute? Bij compostering is er het voordeel op de korte termijn dat er niet per se meer afval is. Maar voor het afbreken zijn er nieuwe materialen vereist voor de productie en industriële compostering. Wij geloven dat er een alternatieve oplossing is om te helpen verontreiniging te verminderen. Door het produceren van telefoonhoezen met behulp van gerecyclede materialen is er een langdurige impact door bestaande materialen uit de omgeving te halen, en ze zo een tweede leven te geven, in plaats van dat ze op de vuilnisbelt belanden.

In de verpakkingen

Wat er in onze gerecycled telefoonhoes zit, is belangrijk. Hoe ze verzonden worden is net zo belangrijk. Daarom hebben we onze retailverpakking opnieuw ontworpen om bijna al het plastic te vervangen door materialen die volledig recyclebaar zijn en klaar zijn voor uw recyclingbak thuis.  

sustainable phone cases

De manier waarop we onze producten op de planken krijgen is ook veranderd; onze nieuwe verpakking neemt veel minder ruimte in op een transportpallet. Hierdoor kunnen we meer telefoonhoezen, screenprotectors, opladers en kabelproducten in een keer vervoeren, wat weer transportemissies verlaagt.

In de toekomst

We zijn trots op de vooruitgang die we hebben geboekt in 2024, en we blijven doorgaan. In 2025 zullen we onze koolstofvoetafdruk blijven berekenen om onze impact beter te begrijpen. Door inzicht te krijgen in onze uitstoot in onze hele waardeketen en deze te benchmarken, kunnen we werken aan het vaststellen van onze doelstellingen voor CO2-reductie en ons blijven richten op het bouwen van een slimmer, slanker en groener merk. Voor ons, voor jou en voor de planeet.

1https://stanfordmag.org/contents/the-link-between-plastic-use-and-climate-change-nitty-gritty